17/01/2012

079. Żabi Blok / Frogland On My HST Block

Postanowiłam przyłączyć się do zabawy organizowanej przez Jeni z In Color Order. Jeni będzie co miesiąc pokazywała jak zrobić jeden tradycyjny blok. Jeśli dobrze pójdzie i fajnie dobiorę tkaniny, za rok uszyję sobie patchwork. No bo ile czasu traci się na jeden fragment miesięcznie, a ile na uszycie patchworku w kilka dni pod rząd?! Małymi, systematycznymi krokami i przy minimum wysiłku dorobię się może jakiejś fajnej narzutki :)

Do zrobienia pierwszego bloku użyłam fragmentu tkaniny w skaczące żabiszony (tegoroczny prezent od Tabei), w limonki i białego płótna w zielone serduszka. Nigdy w życiu nie pomyślałabym, ze zestawienie zielony-brąz będą ze sobą nawet pasować!


Kiedy tylko zszyłam tego zielonego żabulca, poczułam wenę i skleciłam na szybko drugi blok, na który wzór znalazłam w którejś z zachomikowanych książek. Blok jest identycznej wielkości co Zielony, czyli ok 25cm na 25cm. Postanowiłam przy nim pójść w ludowe czerwienie i kwieciste łąki na białym tle :)


Ja uważam, ze blok wygląda jak kosz pełen kwiatów. A wy?

A couple of days ago I thought I'd join Jeni's Block of the Month event. Jeni is going to show one traditional HST block each month. So maybe I will manage to make a nice patchwork by the end of 2012 :) I simply love the idea of sewing along with all of you guys and I hope you'll joing HST Block of the Month as well! If you click on the button on the left, you can check the info on Jeni's blog and decide if you want to make HST blocks or not :)

While I was finishing the froggy block, I though I feel like making another one asap. So I looked for a simple pattern in one of my books and made the one in in red, using three fabrics: folk flowers, red and white. It won't be a part of the quilt from HST blocks, but I am sure I'll use it one day :)

3 comments:

  1. śliczne te dwa bloki! ten drugi to rzeczywiście kosz z owocami :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. na wzorze w ksiazce wygladal jak kowadlo haha ;)

      Delete
  2. Powodzenia i cierpliwości w szyciu patchworka :) Zapowiada się interesująco :)

    PS. Obserwujesz mój stary blog www.wilandraw.blogspot.com do którego straciłam dostęp i chciałam Cię poinformować, że założyłam nowy www.wilandras-world.blogspot.com jeśli będziesz miała czas i ochotę ZAPRASZAM SERDECZNIE :D

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...