28/06/2011

025. Ahoj letnie klimaty! / Nautical? Marine? Just cute :)

0Jak tak dalej pójdzie, każdy post będę rozpoczynać od przepraszania za brak częstszego blogowania :) Ostatnie dni były albo bardzo męczące albo z dala od komputera. W ramach przeprosin, pokazuje zatem to co udało mi się uszyć wczoraj i dokończyć dzisiejszego popołudnia:


Torebunia jest na konkurs ogłoszony 12 czerwca przez blog Szmatka Łatka.To moja wizja morskiego klimatu, uszyta z tkaniny 'Morskie Opowieści', którą kupiłam jakiś czas temu. Od 6 do 10 lipca na ich blogu będzie można głosować na wg was najciekawszy/ najładniejszy/ najlepsisiejszy projekt, który został zgłoszony do konkursu. Mam nadzieję, że dostanę kilka głosów :D 

Parę spraw technicznych dotyczących torebki - zdecydowałam się na wykorzystanie wzoru 'Curvy Clutch'. Niezmiennie uważam, że jest to jeden z najbardziej trafionych i uniwersalnych projektów, który można dowolnie modyfikować, wg własnego 'widzimisie'. Uszyłam już wzory powiększane, zmieniane na torebki na łańcuszkach, duże, małe, szersze, maciupkie. Torebka - Kosmetyczka na klapeczkę to jest to :) 


Podążając moim najnowszym odkryciem (niezmiennie używanym od jakiegoś miesiąca), sprasowałam żelazkiem ocieplinę i wycięłam 2 fragmenty, które użyłam jako wszyte usztywnienie. Oczywiście dokleiłam też flizelinę i jedną warstwę cienkiego usztywnienia. Na poszewkę, dyndadełko (no bo jak tu cholibka nazwać ten pasek na nadgarstek...) i lamówkę na klapce, użyłam materiału zdobycznego! Jakiś czas temu dostałam od koleżanki duże retro spodnie, absolutny potworek modowy, który od samego początku miał być rozkrojony i użyty do 'czegoś'. No więc właśnie się przydał - dzięki za spodzień K. :) Jeśli chodzi o klapkę, to troszkę z nią poeksperymentowałam. Użyłam stopki do wszywania zamków, i w lamówce wszytej na klapce wcisnęłam długi  kawałek grubej wełny - dzięki temu, klapka jest bardziej kolorowa a lamówka okrąglusia i inna niż zazwyczaj. A dla smaku doszyłam jeszcze miedzianą kotwiczkę i torebka gotowa! 



ENGLISH:

History repeats itself - here I am, one more time apologizing for not updating my blog. The last few days were pretty hectic and I was away from my computer. So as my way of saying sorry, I present Thee with my latest project!

It's a bag I made for the competition at Szmatka Łatka. If anyone would like to support me, you can cast a vote on their blog between 6 and 10 July. Maybe someone will like my interpretation of 'marine climate'.

As for technical stuff, I used 'Curvy Clutch' pattern as I really adore it. The pattern is universal and prone to amendments and changes, I've made many different versions of the bag, tiny ones, enormous bags with chains, enlarged versions etc. And I'm still not done with the pattern! And again, I ironed padding and used it (along with other fabric) as sewn-in interfacing. I've also added fusible interfacing to the focus fabric. Lining is recycled - it used to be a truly ugly version of summer shorts. They were a real crime to the fashion world, I tell you. What is new in the bag is the piping I added to the flap. I didn't have the appropriate foot to my machine, so I used the one used for zippers. I must say that it went smoothly and the ball of old thick wool came in handy. Thanks to the piping, the bag is more vivid and slightly different from the ones that I used to make all the time. I think I am gonna stick to piping in my projects from now on. Oh, and I also added this little anchor to the flap - isn't it lovely? :)

6 comments:

  1. ooo, to do tego ich użyłaś? genialnie! przyniesiesz ją do pracy? ciekawa jestem tego pipingu.

    dobrze, że wspomniałaś o tamtych spodenkach - teraz idę szukać tych nowych co ci wyszperałam, może je znajdę :P

    ReplyDelete
  2. it's very CUTE!! I love this fabric! :)

    ReplyDelete
  3. Super! Powinnam się skusić, może robić za zmienniczkę "French Revolution";)

    ReplyDelete
  4. Katarina, jak wiesz kolejne spodenki już czekają na pocięcie, ale najpierw zrobię fotkę 'przed', żeby możnabyło bardziej docenić efekt 'po'. A piping zmacasz we wtorek. Razem ze swoim denimem.

    Kyatarin - thank you for stopping by, I watch your blog regularly and really love your creations :)

    Szanowny Anonimie :D Zamiennika Fr. Rewolucji nie ma i nie bedzie, przeciez to torba handmade i customised hehe.

    ReplyDelete
  5. BTW gratuluje wygranej w szmatce łatce :) to tam cie dzisiaj znalazlam :)

    ReplyDelete
  6. @ longredthread

    Dzieki dzieki! Konkurencji nie bylo co prawda, ale efekt mnie satysfakcjonuje :)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...