24/07/2011

034. Nowe metody zamykania toreb / New methods of finishing the closure of the bag

Czyli wszycie zamka, który dodatkowo chroni to, co w torbie nosimy :)


M. zamówiła kolejną torbę, i choć długo nie mogła się zdecydować na odpowiedni materiał (kompletnie rozumiem takie rozterki :)), powiedziała że oprócz klapki z magnesikiem, poprosi też o dodatkowe zapięcie na zamek. Poczytałam tu i ówdzie jak najsprawniej taki zamek wszyć, poprzycinałam materiał, obmierzyłam co trzeba i przyszpiliłam do materiału poszewkowego. Mała wskazówka dla szyjących - jeśli decydujecie się na wszycie takiego zamka, i oprócz materiału głównego (z flizeliną) i podszewkowego używacie też dodatkowej warstwy wszywanego usztywnienia tak jak ja, zamek przyszyjcie tylko do jednej warstwy. Ja przyszyłam zamek do podszewki, którą miałam już przyczepioną szpileczkami do warstwy wszywanego usztywnienia i nieźle się przez to napociłam. Przez to, przyszywając, igła sunęła po 2 warstwach i materiał nie chciał tak rewelacyjnie współpracować i się 'naddawać'. Ale efekt końcowy jest całkiem całkiem :)


Oryginalnie korzystałam z wykroju 'Bucket Bag' do podstawy i głównej formy torby, ale z czasem zrezygnowałam z przedniej kieszonki, pozmieniałam proporcje i wielkość wytworów, które robię. Dodałam tez klapkę na magnes, wewnętrzną kieszonkę i inaczej robię spód. Nie wiem więc czy to dalej 'torba wiaderko', ale dla spokojnego sumienia, linkuje, żeby nie było że zdzieram pomysły bez wspominania kto wykombinował wzór :)

Materiał główny to IKEA, podszewka z bawełenki kupionej jakieś pół roku temu na Allegro a pasek i dno z czarnego lnu ze stacjonarnego Bławatka. Przeszycia wykonałam żółtą, cytrynową nicią. Uważam, że czarny byłby miałki a tak, jasna barwa trochę dodała torbie 'tego czegoś'. Pod kolor dodałam też zamek do kieszonki wewnętrznej. A resztę niech opowiedzą zdjęcia :)

 
ENGLISH: 

So this post is on adding a zipper that prevents nosy people from shoving their hands in your bag :) M. ordered a new bag and she struggled for a long time with a choice of the focus fabric - can't blame her, I totally get it :) She said though, that except for a flap with magnetic snap, she would also like a zipper. 


So I've read here and there how to attach it to the bag, cut the fabric, pinned the casing and just rolled with it. A small tip for those who decide to attach zippers in fabric casing to the bag - sew it only directly to lining fabric. I've made a mistake and lined up both the lining and sewn-in interfacing and attached zipper to both layers. Because of that, the fabric didn't want to cooperate with me. But still, it wasn't that bad. Focus fabric is from IKEA, lining bought on online auction, bottom and strap from a local shop (black linen). I topstiched both of these with lemon thread, to match the zipper I used in inner pocket. And the pictures will tell the rest :)


Originally, it all started with 'the Bucket Bag' pattern. Then, I dropped the front pocket, added a flap with magnetic snap, set my mind on zippered inner pocket, completely altered dimensions etc - so I'm not sure if it's still the same pattern, but decided to of course give credit to Keyka Lou (and I adore Michelle's patterns!). This will give me a peace of mind :)

2 comments:

  1. Świetna robota:) Pewnie bardzo czasochłonna. Warto też chyba było czekać na decyzję co do materiałów - według mnie są świetne, a ich zestawienie też trafne:) Nie przekonuje mnie tylko ta kratka pod spodem, no ale to kwestia prywatnych upodobań:)Ja jeszcze nigdy nie zdecydowałam się na uszycie torby, choć pomysły kotłują się w głowie i są rządne zmaterializowania...
    Pozdrawiam!
    Asia

    ReplyDelete
  2. Hej Joanka-z, dzięki za wyczerpujący komentarz :) Szczerze to, byłam w trakcie przyzwyczajania się do 'kratkowanych' powierzchni i poszłam robotą tasiemcową też w kratkowane dno do torby. A przeszycia by konieczne, bo w dno dodatkowo włożyłam warstwę filcu, więc musiało się to czegoś trzymać :) Trzymam kciuki za twoje postanowienie uszycia torby - grunt to przyciąć materiał, później już pójdzie z górki :)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...